Terveyteen liittyvä keskustelu

Täällä voit kysyä ja jakaa käytännön vinkkejäsi oman terveyden edistämiseen, esim. liikunnan tai ravitsemuksen keinoin.

· oletko eläkkeelle jäätyäsi lisännyt liikettä arkeesi? millä tavoin?

· kiinnitätkö huomiota lautasesi sisältöön? oletko vähentänyt/lisännyt jotain ruokavalioosi hiljattain?

· miten pidät huolta aivojesi hyvinvoinnista?

Luen aika paljon ja minulle tulee diginä seuraavat lehdet: Tieteen Kuvalehti, Tekniikan Maailma, Tekniikka &Talous, Hs-diginä. Noilla yritän pitää huolta aivojen terveydestä. Lisäksi olen saanut pudotettua painoani kolmeen kuukauteen kuusi kilogrammaa. Otin Yazio ohjelman ja sen avulla Seuraan painoa. Muutenkin teen kaikki ruoat itse alusta asti, vaikka olenkin jo 80. Uuni paistaa ja hella keittää. Syön aika paljon papuruokia, kiinalaista possupataa, Meksilaista kanapata sekä juureksista sosekeittoja. C-vitamiinin tarpeet saan lantusta sekä kyssäkaalista. Ruokabudjettini on noin 300 €/ kuukaudessa. Eineksiä en käytä.

i :pinching_hand:Itse teen kasslerista aika usein näitä possurullia pakkaseen suurin osa. Ne kypsennetään joko uunissa tai tilavassa pannussa valkoviiniä käyttäen hellalla. Uunissa teen ne keraamisessa padassa.

Kassler on edullinen osa possua ja tuosta 2,3-2,7 kg kasslerista tulee ruokia pakkaseen viikoksi. Grillaten voisi nyt ne joilla on grilli tehdä siitä loistavaa ruokaa. Juhannuksen takia otin pakkasesta sulamaan Marskin kalaseljankaa ja aamuihin katkarapupiirakkaa. Juhlaa näin yksin eläjälle.

1 tykkäys

Se, että säilyttää kiinnostuksen seurata maailman menoa ja kehittymistä lukemalla on hyvä keino aivojen aktivointiin. En ole Yazio-ohjelmasta ennen kuullutkaan. Onko se siis joku sovellus? Noin nopea painonpudotus kuulostaa aika hurjalta. Kannattaa varmistaa riittävällä proteiininsaannilla, etteivät lihakset lähde samalla.

Ei lähde lihakset. Se on kaiketi kiinalainen laihdutus alustan ohjelman avulla tehtävät päivitykset. Siinä lasketaan myös hivenaineet ja vitamiinit sekä veden juonti. Nyt on painoa mennyt 8,2 kg helmikuun puolenvälin jälkeen.